Główny cel kształcenia:
Przekazywanie wiedzy z zakresu badań operacyjnych, kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji z zastosowaniem metod matematycznych oraz rozwiązania podstawowych problemów zarządzania transportem, wykorzystanie metod optymalizacyjnych
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów drugiego semestru
1 | E. Ignasiak | Badania operacyjne | PWE, Warszawa . | 1996 |
2 | M. Siudak | Badania operacyjne | Oficyna Wydzwnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 1998 |
1 | J. Jędrzejczyk, K. Kukuła, A. Walkosz | Badania operacyjne w przykładach i zadaniach | PWN, Warszawa. | 2001 |
2 | E.M. Reingold, J. Nievergelt, N. Deo | Algorytmy kombinatoryczne | PWN, Warszawa. | 1985 |
1 | T. Trzaskalik | Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem | PWE, Warszawa. | 2003 |
2 | F. Wolszczan | Zastosowanie teorii masowej obsługi w transporcie samochodowym | WKŁ, Warszawa. | 1970 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 2 semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresu matematyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność wykonywania prostych obliczeń matematycznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna i rozumie aparat matematyczny niezbędny do opisu zagadnień transportowych, w tym: algebrę, analizę, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej i stosowanej. | Wykład | Zaliczenie |
K-W001++ K-U006++ K-U007++ |
W01+ W07+ U02+ U07+ U08+ U09+ U11+ U13+ U14+ U16+ |
MEK02 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, zasobów informacji patentowej, baz danych orz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie, dotyczące wspomagania procesu zarządzania transportem z użyciem metod matematycznych | Wykład, ćwiczenia | Zaliczenie, egzamin |
K-W003++ K-U001++ K-U003++ K-U004+ K-K001+ |
W03++ W04+ W05+ W07+ U01+ U02+ U03+ U04+ U05+ U06+ U07+ K01+ |
MEK03 | Potrafi rozwiązać zagadnienia optymalizacji jedno- i wielokryterialnej | wykład, ćwiczenia | zaliczenie, egzamin |
K-W001++ K-U006+ K-U007++ |
W01++ W07++ U02+ U07+ U08+ U09+ U11+ U13+ U14+ U16+ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W02 | MEK01 | |
2 | TK03 | W03 | MEK01 | |
2 | TK04 | W04 | MEK01 | |
2 | TK05 | W05 | MEK01 | |
2 | TK06 | W06 | MEK01 | |
2 | TK07 | W07 | MEK01 | |
2 | TK08 | W08 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK09 | W09 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK10 | C01 | MEK01 | |
2 | TK11 | C02 | MEK01 | |
2 | TK12 | C03 | MEK01 | |
2 | TK13 | C04 | MEK01 | |
2 | TK14 | C05 | MEK01 | |
2 | TK15 | C06 | MEK01 | |
2 | TK16 | C07 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
30.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 30.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
0.50 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na egzaminie sprawdzana jest realizacja wszystkich efektów modułowych |
Ćwiczenia/Lektorat | Na ćwiczeniach sprawdzana jest realizacja wszystkich efektów modułowych. Student musi wykonać poprawnie obliczenia w odniesieniu do wszystkich zadań. Aby uzyskać ocenę dostateczną, dozwolone są 3 błędy, 3.5 - 2 błędy, 4 -1 błąd, aby otrzymać ocenę 4.5 zadania muszą być wykonane bezbłędnie, aby otrzymać ocenę 5.0 student powinien zastosować oryginalny sposób rozwiązania zadania |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Student musi odpowiedzieć na wszystkie zadania egzaminacyjne aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać ocenę wyższą: 25% - 3.5, 40% - 4.0, 60% - 4.5 80% - 5.0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie