logo
Karta przedmiotu
logo

Nowoczesne formy komunikacji z klientem

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Zarządzanie organizacjami publicznymi, 3. Zarządzanie firmą, 4. Profesjonalny menedżer, 7. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1580

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 C30 / 6 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Iwona Wojciechowska

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z adresatami działań promocyjnych. Rozumienie uwarunkowań zastosowania niestandardowych form komunikacji marketingowej. Nabycie umiejętności wykorzystania ambient mediów w taki sposób, który umożliwi osiąganie zamierzonych rezultatów marketingowych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę ambient media i zróżnicowane narzędzia nowoczesnych form komunikacji

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 M. Gębarowski Nowoczesne formy promocji Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. 2007
2 H. Mruk (red.) Komunikowanie się w marketingu PWE, Warszawa . 2004
3 J. Adamczyk (red.) Marketing. Doświadczenia i trendy Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. Rzeszów. 2007
4 A. Czarnecki Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji PWE, Warszawa. 2005
5 D. Doliński Psychologiczne mechanizmy reklamy Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk . 2005

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna nowoczesne sposoby komunikowania się z adresatami działań promocyjnych wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W001+
K_W004+
S2A_W05++
S2A_W06+
S2A_W08+
02 Rozumie uwarunkowania stosowania niestandardowych form komunikacji marketingowej wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W004++
K_W005++
S2A_W04++
S2A_W05++
S2A_W06+
S2A_W08++
03 Umie wykorzystywać ambient media w sposób umożliwiający osiąganie zamierzonych rezultatów marketingowych wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_U002++
K_U009+
K_U012++
S2A_U01+
S2A_U02++
S2A_U03++
S2A_U06++
S2A_U07+++
04 Potrafi obserwować i analizować niestandardowe działania marketingowe realizowane przez polskie oraz zagraniczne podmioty rynkowe wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_U002+
K_U009++
K_U012+++
S2A_U01+++
S2A_U02++
S2A_U03++
S2A_U06++
S2A_U07++
05 Jest świadomy technik wpływu społecznego, na których bazują wybrane formy oddziaływania na klientów wykład/wykład multimedialny egzamin cz. pisemna K_W001+++
K_W004++
K_W005++
S2A_W04++
S2A_W05+++
S2A_W06++
S2A_W08++
06 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście projektowania niestandardowych form komunikacji ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_U002++
K_K001+++
K_K005+
K_K006++
S2A_U07++
S2A_K01+++
S2A_K04+
S2A_K06++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Nowe formy promocji w procesie komunikacji marketingowej W01 MEK01 MEK04
3 TK02 Istota i elementy procesu komunikacji marketingowej W01 MEK02
3 TK03 Zmiany na rynku mediów W02 MEK02
3 TK04 Postawy społeczne a „tradycyjne” sposoby komunikacji W02 MEK02
3 TK05 Ambient media i guerilla marketing – istota i znaczenie niestandardowych form przekazu we współczesnych działaniach marketingowych W03, C01 MEK01 MEK05
3 TK06 Product placement W04, C02 MEK03
3 TK07 Przekaz podprogowy. Reklama porównawcza. Reklama kontrowersyjna W04, C03, C04 MEK03
3 TK08 Niestandardowa reklama wewnętrzna W05, C05 MEK03
3 TK09 Niekonwencjonalna reklama zewnętrzna W06, C06 MEK03
3 TK10 Advergaming. Desktop marketing W07, C07 MEK03
3 TK11 Lipduby. Flash moby. W08, C08 MEK03
3 TK12 Marketing wirusowy W09, W10, C09, C10 MEK03
3 TK13 Ambush marketing. Naming rights W11, C11 MEK03
3 TK14 Reklama tranzytowa W12, C12 MEK03
3 TK15 Event marketing. Field marketing W13, C13 MEK03
3 TK16 Przekaz ustny. Marketing mobilny W14, C14 MEK03
3 TK17 Zaliczenie przedmiotu W15, C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 18.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Inne: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 26.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin pisemny
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie projektu przygotowywanego w ramach ćwiczeń
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie