logo
Karta przedmiotu
logo

Plan marketingowy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1269

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 C30 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Zhanna Poplavska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad zarządzania marketingowego we współczesnym przedsiębiorstwie. Kształcenie umiejętności sporządzania planu marketingowego i układania programów marketingowych, niezbędnych do rozwiązywania problemów organizacji, rozumienia istoty kontroli realizowania planu marketingowego oraz usprawnienia procesu zarządzania marketingowego w obszarach funkcjonalnych podmiotu gospodarczego.

Ogólne informacje o zajęciach: Rozumienie istoty, etapów planowania marketingowego, jak również umiejętność budowania planu marketingowego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Bielski I. Współczesny marketing. Filozofia, strategie, instrumenty. Wyd. Studio Emka, Warszawa. 2006
2 Romanowska M. Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie PWE, Warszawa. 2009
3 Knecht Z. Zarządzanie i planowanie marketingowe Wyd. C.H.Beck, Warszawa. 2005
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Kotler Ph. Marketing Wyd. Gebethner i S&ka, Warszawa. 2005
2 Kaczmarczyk S., Pałgan R. Marketing przyszłości w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami. Wyd. ODDK, Gdańsk. 2005
3 Dziekoński Michał, Kozielski Robert Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy Wolters Kluwer Polska, Kraków. 2007
4 Burk Wood Marian Plan marketingowy Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 2007
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Dankowski M. (red.) Marketing - doświadczenia i perspektywy Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. 2005
2 Westwood John Jak napisać plan marketingowy One Press, Gliwice. 2005
3 Malcolm McDonald, Hugh Wilson Plany marketingowe One Press, Gliwice. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, ma wiedzę z metod analizowania czynników otoczenia przedsiębiorstwa, rozumie potrzebę charakteryzowania celów i strategii przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi właściwie wykorzystać posiadaną wiedzę do analizowania procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz komunikacji z klientem.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Jest przygotowany do samodzielnego poszerzania wiedzy teoretycznej i uczestnictwa w przygotowaniu projektu pracując w grupie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna zasady zarządzania marketingowego we współczesnym przedsiębiorstwie. wykład/wykład informacyjny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, projekt pisemny, prezentacja projektu K_W003++
K_W005+++
K_W012++
K_U001++
K_U002++
K_U006++
K_K005+
S1A_W02+
S1A_W06++
S1A_W11++
S1A_U02++
S1A_U03+
S1A_K07+
02 Prezentuje i uzasadnia poglądy związane z dążeniem do poprawy działalności marketingowej organizacji. ćwiczenia/projekt zespołowy projekt pisemny, prezentacja projektu K_W003+++
K_W012++
K_U001++
K_K006+
S1A_W02+++
S1A_W11+++
S1A_U02+++
S1A_U03++
S1A_K01+++
03 Jest przygotowany do sporządzenia planu marketingowego dla organizacji i zaprojektowania odpowiednich programów marketingowych. wykład/wykład informacyjny, ćwiczenia/projekt zespołowy egzamin cz. pisemna, projekt pisemny, prezentacja projektu K_W003++
K_U001+
K_K005+++
K_K006+++
S1A_W02++
S1A_U02+++
S1A_U03++
S1A_K01+++
S1A_K07+++
04 Określa istotę kontroli realizowania planu marketingowego oraz usprawnienia procesu zarządzania marketingowego w obszarach funkcjonalnych podmiotu gospodarczego. wykład/wykład informacyjny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, projekt pisemny, prezentacja projektu K_W005+++
K_U002++
K_K001+
S1A_W06++
S1A_U02+
S1A_U03+++
S1A_K01+++
05 Identyfikuje podstawowe działania w zakresie planowania marketingowego oraz rozpoznaje specyfiki kreowania polityki w zakresie produktu/usługi, ceny, dystrybucji i promocji. ćwiczenia/projekt zespołowy projekt pisemny, prezentacja projektu K_W003+++
K_U001++
K_K005++
S1A_W02+
S1A_U02+++
S1A_U03+++
S1A_K07++
06 Umie zastosować podstawowe narzędzia portfelowe do oceny portfolio przedsiębiorstwa oraz zna strategie i metody ich opracowania. ćwiczenia/realizacja zleconego zadania projekt pisemny, prezentacja projektu K_W005++
K_U002++
K_U006+
K_K006++
S1A_W06++
S1A_U02++
S1A_U03+
S1A_K01+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Istota zarządzania marketingowego. W01, W02, C01, C02 MEK01 MEK02
5 TK02 Przedmiot i specyfika planowania w działalności marketingowej. W03, W04, C03 MEK01 MEK04 MEK06
5 TK03 Misja przedsiębiorstwa. Segmentacja rynku. W05, W06, C04 MEK01 MEK04
5 TK04 Analiza sytuacji przedsiębiorstw, czynników zewnętrznych i wewnętrznych otoczenia marketingowego. W07, C05, C06 MEK02 MEK03
5 TK05 Analiza SWOT. Cele i strategie marketingowe. W08, C07, C08 MEK02 MEK04
5 TK06 Proces planowania. Poziomy planowania. Opracowanie strategii marketingowych. W09, C09, C10 MEK02 MEK03 MEK04
5 TK07 Planowanie programów marketingowych, związanych z produktem, ceną, dystrybucją i promocją. W10, W11 MEK05 MEK06
5 TK08 Zestawienie dochodów i wydatków, sprawozdania finansowe. W12, W13, C11 MEK03 MEK04
5 TK09 Kontrola planu działań marketingowych. W14, W15 MEK02 MEK04 MEK06
5 TK10 Pisanie i przedstawianie planu marketingowego. C12, C13, C14, C15 MEK03 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 4.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 20.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 3.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład egzaminu w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego, zaprezentowania go oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa ocena z egzaminu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie