logo
Karta przedmiotu
logo

Corporate Social Responsibility

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2014/2015

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi, 2. Zarządzanie organizacjami publicznymi, 3. Zarządzanie firmą, 4. Profesjonalny menedżer, 7. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 3268

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agnieszka Zielińska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy w zakresie kształtowania społeczie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa, umiejętność tworzenia strategii CSR.

Ogólne informacje o zajęciach: Rozumienie istoty, zasad i prawidłowości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, jak również umiejętność budowania strategii CSR.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Adamczyk J. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw PWE, Warszawa . 2009
2 Paliwoda-Matiolańska A. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem C.H. Beck, Warszawa. 2009
3 Żemigała M. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: budowanie zdrowej, efektywnej organizacji Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków . 2007
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Adamczyk J. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw PWE, Warszawa . 2009
2 Paliwoda-Matiolańska A. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem C.H. Beck, Warszawa. 2009
3 Żemigała M. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: budowanie zdrowej, efektywnej organizacji Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków . 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem organizacją oraz prowadzeniem działań marketingowych przez zróżnicowane podmioty rynkowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Rozumie istotę społecznej odpowiedzialności organizacji. Zna obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wykład / wykład multimedialny, wykład informacyjny ćwiczenia / studium przypadku projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W001+
K_W007++
S2A_W06+
S2A_W07++
02 Ma wiedzę na temat korzyści oraz barier związanych z działaniami CSR. Zna przykłady działań społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. wykład / wykład multimedialny ćwiczenia / studium przypadku, projekt zespołowy projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W001++
K_W007++
S2A_W06++
S2A_W07++
03 Posiada umiejętność tworzenia strategii CSR ćwiczenia / projekt zespołowy, projekt pisemny, prezentacja projektu, K_U002+
K_K004++
S2A_U07+
S2A_K04++
04 Jest przygotowany do podejmowania decyzji zawodowych z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych i standardów zawodowych wykład / wykład multimedialny ćwiczenia / projekt zespołowy, studium przypadku projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_K004++
S2A_K04++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Uwarunkowania międzynarodowe i krajowe w zakresie CSR W01, W02 C01 MEK01
2 TK02 Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu. Korzyści ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu W03, C02, C03 MEK01 MEK02 MEK04
2 TK03 Budowa oraz wdrażanie strategii CSR W04, C05, C06 MEK03 MEK04
2 TK04 Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Raport CSR W05 MEK03
2 TK05 Przykłady społecznej odpowiedzialności biznesu W06, W07, W08, C04, MEK01 MEK02
2 TK06 Prezentacja projektów C7, C8 MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 8.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego, prezentacji projektu, aktywności na zajęciach oraz frekwencji.
Ocena końcowa Ocena końcowa na podstawie oceny z ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie