Cykl kształcenia: 2014/2015
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, PŁatowce, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Awioniki i Sterowania
Kod zajęć: 3139
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Pilotaż
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / P30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Andrzej Tomczyk
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności samodzielnego postawienia, rozwiązania, prezentacji i udokumentowania zadania o charakterze poznwaczym
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia składają się z dwóch faz. Prowadzący przedstawia metodykę pisania magisterskiej pracy dyplomowej oraz zasady przygotowania prezentacji, a także omawia wymagania regulaminowe odnoszące się do egzaminu dyplomowego. W drugiej części studenci prezentują referaty dotyczące techniki lotniczej, w tym tematyki pracy dyplomowej
Materiały dydaktyczne: Wskazówki dla Autorów referatów
Inne: Referaty seminariów dyplomowych z lat poprzednich
1 | Regulamin studiów obowiązujący w Politechnice Rzeszowskiej | PRz. | 2011 | |
2 | Burek J. | Poradnik dyplomanta | Oficyna Wyd. PRz.. | 2001 |
3 | J. Majrzak, T. Mendel | Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych | Poznań. | 1995 |
1 | G. Cambarelli, P. Łucki | Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską | PK. | 1996 |
2 | Praca zbiorowa | Słownik ortograficzny języka polskiego wraz z zasadami pisowni i interpunkcji | PWN. | 1986 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestrze dyplomowym
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość techniki lotniczej w zakresie specjalności studiów II stopnia (magisterskich)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność korzystania z literatury fachowej, w tym publikowanej w językach obcych. Umiejętność posługiwania się edytorami tekstu i programami multimedialnymi.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność zwartej i merytorycznie poprawnej prezentacji problemów technicznych przed szerszym audytorium
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Umiejętność sformułowania, analizy i prezentacji problemu technicznego o charakterze poznawczym | seminarium | referat ustny |
K_W009++ K_U010++ K_K004+++ |
T2A_W08 T2A_U12 T2A_K07 |
02 | Umiejętność pisemnego przedstawienia problemu technicznego z zachowaniem przyjętych jednolitych zasad edycyjnych | seminarium | referat pisemny |
K_W010+ K_U003+++ K_U004++ K_K003++ |
T2A_W10 T2A_U03 T2A_U04 T2A_U05 T2A_K06 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | S30 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Oceniany jest poziom przygotowanej prezentacji, sposób jej przedstawienia i udzielania odpowiedzi na pytania. Oceniana jest wartość merytoryczna i poprawność edycyjna tekstu referatu |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen: prezentacji z wagą 0.4 oraz pisemnego referatu z wagą 0.6 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie