logo
Karta przedmiotu
logo

Pracownia problemowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2014/2015

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Elektronika i telekomunikacja

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Elektroniczne systemy pomiarowe i diagnostyczne (ET/S-DI), Telekomunikacja (ET/T-DI), Urządzenia elektroniczne (ET/U-DI)

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Elektronicznych i Telekomunikacyjnych

Kod zajęć: 2461

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / P30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Andrzej Kolek

Terminy konsultacji koordynatora: wg harmonogramu pracy

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Mykhaylo Dorozhovets

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. inż. prof. PRz Marek Gotfryd

semestr 5: dr inż. Mirosław Sobaszek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem zajęć jest nabycie przez studenta umiejętności w zakresie twórczego rozwiązywania problemów praktycznych i stosowania współczesnych metod projektowania, oraz analizy i tworzenia urządzeń elektronicznych, a także prezentacji rozwiązywanych problemów.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje samodzielne zaprojektowanie i wykonanie prostego układu elektronicznego, z uwzględnieniem montażu, obudowy i pomiarów działania

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura do samodzielnego studiowania
1 P. Horowitz, W. Hill Sztuka elektroniki. Cz. 1-2 WKŁ. 2003
2 Podręczniki zalecane w ramach przedmiotów "Analogowe Układy Elektroniczne", "Technika Cyfrowa" oraz .
3 Dokumentacja symulatorów układów elektronicznych (Multisim, PSpice) .
4 Lyons R. G. Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów WKiŁ, Warszawa. 1999
5 Mazda F.F. Electronic instruments and measurement techniques Cambrige University Press. 1987
6 Oliwer B. M., Cage J. M. Pomiary i przyrządy elektroniczne WKiŁ, Warszawa. 1978
7 Soclof S. Zastosowanie analogowych układów scalonych WKiŁ, Warszawa. 1978
8 Syndenham P. H. Podręcznik metrologii WKiŁ, Warszawa. 1978

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Analogowe układy elektroniczne, Technika cyfrowa, Projektowanie układów (CAD), Miernictwo elektroniczne

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę w zakresie struktur, zasad działania, analizy i podstaw projektowania analogowych układów elektronicznych, oraz wiedza w zakresie analogowych i cyfrowych metod pomiaru wielkości elektrycznyc

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Uruchamia układy prototypowe, przeprowadza pomiary układów elektronicznych, opracowuje dokumentację wyników pomiarów i ocenia ich dokładność.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować w zespole i komunikować się.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Projektuje i wykonuje układy elektroniczne (analogowe lub cyfrowe). projekt zespołowy prezentacja wykonanego urządzenia elektronicznego i demonstracja jego działania K_W009+++
K_U014+++
K_U015+++
K_K001++
W07
U14
U15
K01
02 Określa parametry i charakterystyki układów elektronicznych. projekt zespołowy pisemne zestawienie zmierzonych parametrów i charakterystyk oraz prezentacja wykonanego urządzenia elektronicznego K_W009+++
K_U014+++
K_U015+++
W07
U14
U15
03 Przygotowuje dokumentację techniczną opracowanego urządzenia elektronicznego. projekt zespołowy zwarty opis urządzenia zawierający parametry techniczne i charakterystyki K_W009+++
K_U014+++
W07
U14
04 Projektuje algorytmy oraz ich realizację programową do opracowania sygnałów w celu zwiększenia dokładności wyników pomiaru projekt indywidualny, projekt zespołowy prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W009+
K_U015+
W07
U15

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Teoretyczna analiza układu elektronicznego wraz z obliczeniami. P01, P02 MEK01
5 TK02 Symulacje komputerowe z wykorzystaniem oprogramowania CAD. P03, P04 MEK01
5 TK03 Projekt i wykonanie płytki drukowanej. Montaż elementów, uruchomienie urządzenia, demonstracja działania (opis), pomiary parametrów. P05P13 MEK01 MEK02
5 TK04 Sporządzenie dokumentacji urządzenia oraz opis wykonanych prac, procesu projektowania, opis zastosowań wykonanego układu/urządzenia. P14P15 MEK03
5 TK05 Tematyka: pomiary podstawowych wielkości elektrycznych, układy kondycjonowania sygnałów w pomiarach wielkości nieelektrycznych, przetworniki skali, przetworniki funkcyjne, układy i programy komputerowe do badania wielkości układów, układy pomiarowe i pomocnicze w miernictwie elektrycznym, komputerowe i mikroprocesorowe programy do pomiaru i analizy sygnałów, opracowanie danych pomiarowych P01-P15 MEK02
5 TK06 Analiza danych wejściowych, opracowanie algorytmu i programu oraz przeprowadzenie badań dotyczących opracowania danych pomiarowych w celu zwiększenia dokładności wyniku P01-P05 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 5) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 30.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 5)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Ocena za systematyczność i terminowość realizacji poszczególnych etapów projektu.
Ocena końcowa Średnia ocen dla poszczególnych efektów kształcenia i oceny z zajęć projektowych.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały :

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie