logo
Karta przedmiotu
logo

Mosty betonowe II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2014/2015

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 1292

Status zajęć: wybierany dla specjalności Drogi i Mosty BUM

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak

Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów sprężonych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe II przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów sprężonych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów sprężonych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów sprężonych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Madaj A., Wołowicki W. Projektowanie mostów betonowych WKŁ Warszawa. 2010
2 Leonhardt F. Podstawy budowy mostów betonowych WKŁ Warszawa. 1982
3 Madaj A., Wołowicki W. Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie WKŁ Warszawa. 2002
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla bu .
2 PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków j .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów sprężonych

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego oraz zasad sprężania betonu . Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów sprężonych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna zasady kształtowania przęseł z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W002+++
K_W005+++
K_W009+
K_U002+
K_U005++
K_U015++
K_K001+
K_K003+++
W04+
W05++
W06++
W07+
U05+
U07+
U15+
U16+
U17+
U18+
K01+
K04+
K06+
02 Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu drogowego i kolejowego wykonanego z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W003++
K_W008++
K_U001+++
K_U003++
K_U006++
K_U018+
K_K002+
W04+
W05+
W07+
U05++
U07++
U15++
U16+
U17+
U18+
K01+
03 Potrafi wymiarować podstawowe elementy przęsła z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W002+++
K_W009+
K_W014++
K_U003++
K_U006+++
K_U010+++
K_K001+
K_K003+++
W04++
W05++
W06+
W07+
U05+
U07++
U15+
U16+
U17+
U18+
K01+++
K04++
K06++
04 Zna zasady rozmieszczania cięgien sprężających w przęsłach mostów z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W002++
K_W005++
K_U003+++
K_U005++
K_K002++
K_K003+
W04+
W05+
W06++
W07++
U05+
U07+
U15+
U16+
U17+
U18+
K01+
K04+
K06+
05 Zna zasady i potrafi prawidłowo wykonać rysunki konstrukcyjne mostu sprężonego wykład, projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_W002++
K_W005++
K_U003++
K_U005+++
K_K002++
W04++
W05+
W06+
W07+++
U05+
U07++
U15+
U16+++
U17+
U18+++
K01+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Zasady kształtowania przęseł mostów z betonu sprężonego W01, W02, W03, W04, P01, P02, P03, P04 MEK01
2 TK02 Analiza sił wewnętrznych w przęsłach z betonu sprężonego W05, W06, W07, W08, W09, W10, P05, P06, P07, P08. P09. P10 MEK02
2 TK03 Wymiarowanie przęseł mostów z betonu sprężonego W11, W12, W13, W14, W15, W16, W17, W18, W19, W20, W21, W22, MEK03
2 TK04 Zasady rozmieszczania cięgien sprężających i zbrojenia w przęsłach mostów z betonu sprężonego W23, W24, w25, W26. W27, W28, W29, W30, P23, P24, P25, P26, P27, P28, P29, P30 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 20.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład na podstawie oceny z egzaminu pisemnego
Projekt/Seminarium na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego
Ocena końcowa na podstawie średniej arytmetycznej z egzaminu i zajęć projektowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie