Cykl kształcenia: 2013/2014
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: EFA-DI - inżynieria systemów informatycznych, EFS-DI - systemy i sieci komputerowe, EFT-DI - informatyka w przedsiębiorstwie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Złożonych
Kod zajęć: 364
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W45 L15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Dominik Strzałka
Terminy konsultacji koordynatora: https://strzalka.v.prz.edu.pl/konsultacje
semestr 2: mgr inż. Michał Wroński
Główny cel kształcenia: Zasadniczym celem kształcenia na module jest prezentacja wybranych zagadnień z zakresu techniki cyfrowej mających swoje praktyczne zastosowanie w budowie klasycznych systemów komputerowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zakłada zapoznanie studenta z logiczną strukturą oraz metodami projektowania, budowy i symulacji podstawowych układów w systemach komputerowych. Realizacja tego celu odbywa się w czasie wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych.
Materiały dydaktyczne: http://strzalka.sd.prz.edu.pl/pl/67/art593.html
1 | W. Majewski | Układy logiczne | WNT, Warszawa. | 1993 |
2 | J. Kalisz | Podstawy elektroniki cyfrowej | WNT, Warszawa . | 1994 |
3 | J. Siwiński | Układy przełączające w automatyce | WNT, Warszawa. | 1980 |
1 | J. Piękoś, J. Turczyński | Układy scalone TTL w systemach cyfrowych | WNT, Warszawa. | 1986 |
1 | M. Hajder, H. Lotuski, W. Stręciwilk | Informatyka - Wirtualna podróż w świat informatyki | WSIZ, Rzeszów. | 2003 |
Wymagania formalne: Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry zbiorów, algebry Boole'a.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien mieć wiedzę w zakresie matematyki, wykorzystywaną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich związanych z informatyką w szczególności obejmujących algebrę.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien umieć użyć wiedzę matematyczną do sformułowania i rozwiązywania prostych zadań informatycznych w oparciu o metody analityczne i eksperymentalne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Brak
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Demonstruje sposoby reprezentacji, konwersji i przetwarzania informacji w systemach komputerowych | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny (wejściówka) |
K_U002+ |
U01 U07 |
02 | Wyjaśnia zasady funkcjonowania (na poziomie logicznym) podstawowych elementów techniki cyfrowej | wykład | egzamin pisemny |
K_W004+++ |
W01 W02 W07 |
03 | Projektuje proste układy kombinacyjne i sekwencyjne | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, raport (sprawozdanie) pisemny z laboratorium, obserwacja wykonawstwa |
K_W004+++ K_U002++ |
W01 W02 W07 U01 U07 |
04 | Buduje i symuluje proste układy kombinacyjne i sekwencyjne | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, raport (sprawozdanie) pisemny z laboratorium, obserwacja wykonawstwa |
K_W004+++ K_U002++ |
W01 W02 W07 U01 U07 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, L01 | MEK01 | |
2 | TK02 | W01, W02, L02 | MEK01 | |
2 | TK03 | W03, L02 | MEK01 | |
2 | TK04 | W04, W05, W06. L03 | MEK02 | |
2 | TK05 | W07, W08, L04 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK06 | W09, W10, L05 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK07 | W11, L05 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK08 | W12, W13, L06 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK09 | W14, L06 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK10 | W15, L07 | MEK02 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z egzaminu pisemnego |
Laboratorium | Na zajęciach laboratoryjnych obecność jest obowiązkowa. W przypadku nieobecności należy: - dostarczyć dokument usprawiedliwiający nieobecność (np. zwolnienie lekarskie); - napisać i zaliczyć sprawdzian (tzw. „wejściówkę”); - wykonać samodzielnie ćwiczenie i oddać sprawozdanie z jego przebiegu. Przed rozpoczęciem każdych zajęć student ma obowiązek zaliczyć sprawdzian wiadomości (tzw. „wejściówka”) - jest to warunek przystąpienia do ćwiczeń; oznacza przyznanie 1 punktu. Zajęcia laboratoryjne sa realizowane przez studentów samodzielnie. Postępy w pracach są oceniane w skali od 0 do 2 pkt. Po zajęciach student samodzielnie przygotowuje sprawozdanie i przesyła je drogą mailową w postaci pliku pdf na adres prowadzącego zajęcia przed terminem rozpoczęcia kolejnych zajęć. Jest to warunek uczestnictwa w kolejnym laboratorium. Za sprawozdanie można uzyskać od 0 do 2 pkt. Łącznie z każego laboratorium student może uzyskać max 5 pkt. Warunkiem zaliczenia zajęć laboratoryjnych są: - obecność na wszystkich zajęciach; - zaliczenie wszystkich „wejściówek”; - oddanie wszystkich sprawozdań; - uzyskanie co najmniej 51% liczby wszystkich możliwych punktów z zajęć. Ocena końcowa jest oceną wynikającą z liczby uzyskanych punktów według skali. 0-50% 2.0 51-65% 3.0 66-75% 3.5 76-84% 4.0 85-92% 4.5 93-100% 5.0 |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest przyznawana jako średnia arytmetyczna ocen z egzaminu końcowego i oceny z laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie