Cykl kształcenia: 2013/2014
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: EFA-ZU - inżynieria systemów informatycznych, EFS-ZU - Systemy i sieci komputerowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Elektrotechniki i Podstaw Informatyki
Kod zajęć: 2338
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności EFA-ZU - inżynieria systemów informatycznych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W20 P10 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Damian Mazur
Terminy konsultacji koordynatora: https://pei.prz.edu.pl/plan_zajec_semestr.php
Główny cel kształcenia: Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o społecznych, prawnych, ekonomicznych i technicznych aspektach budowy społeczeństwa informacyjnego, doskonalenie umiejętności korzystania z dorobku społeczeństwa informacyjnego, zwiększenie kompetencji społecznych uczestnika procesu formowania społeczeństwa informacyjnego
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot jest kontynuacją przedmiotu 'społeczeństwo informacyjne' na studiach pierwszego stopnia. Punktem wyjścia do pracy własnej studentów na zajęciach projektowych są materiały na temat społeczeństwa informacyjnego i zagadnień pokrewnych zamieszczone na portalach administracji centralnej, administracji samorządowej oraz na portalach społecznościowych, szczególnie stowarzyszeń działających w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz projektów cyfryzacji usług dla obywatela, gospodarki i administracji. Stąd wynikają głowne cele przedmiotu jako poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o społecznych, prawnych, ekonomicznych i technicznych aspektach budowy społeczeństwa informacyjnego, a także doskonalenie umiejętności korzystania z dorobku społeczeństwa informacyjnego oraz zwiększenie kompetencji społecznych uczestnika procesu formowania społeczeństwa informacyjnego
Materiały dydaktyczne: www.pei.prz.rzeszow.pl/dydaktyka.html
1 | portale administracji, portale społecznościowe | wybór materiałów z Internetu | www.pei.prz.rzeszow.pl/dydaktyka.html. | 2012 |
1 | jw | jw | jw. | jw |
1 | jw | jw | jw. | jw |
2 | Papińska-Kacperek J. (red.) | Społeczeństwo informacyjne | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2008 |
Wymagania formalne: zaliczenie przedmiotu 'społeczeństwo informacyjne' na studiach pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: zaliczenie wymagań w kategorii wiedzy dla przedmiotu 'społeczeństwo informacyjne' na studiach pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: zaliczenie wymagań w kategorii umiejętności dla przedmiotu 'społeczeństwo informacyjne' na studiach pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: zaliczenie wymagań w kategorii kompetencji społecznych dla przedmiotu 'społeczeństwo informacyjne' na studiach pierwszego stopnia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych sprzętowych lub programowych oraz o trendach rozwojowych | treści wykładu, konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_W004+ |
W05+ W06+ |
02 | Ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, zna zasady netykiety, rozumie zagrożenia związane z przestępczością elektroniczną, rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względu na bezpieczeństwo (ang. mission-critical systems | treści wykładu, konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_W006+ |
W08+ W10+ |
03 | Ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych | treści wykładu, konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_W008+ |
W10+ |
04 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej | treści wykładu, konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_W009+ |
W09+ |
05 | Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej informatyka oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej | treści wykładu, konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_W010+ |
W08+ |
06 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie | konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_U003+ |
U01+ |
07 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów | konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_U004+ |
U02+ U03+ |
08 | Przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadania projektowego potrafi integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł | konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_U025+ |
U01+ U18+ |
09 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentacje na temat realizacji zadania projektowego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_U026+ |
U02+ U03+ U04+ |
10 | Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji zadania projektowego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | konsultacje projektów, samodzielne studiowanie literatury | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_U027+ |
U03+ |
11 | Rozumie, że w informatyce wiedza i umiejętności bardzo szybko stają się przestarzałe | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K001+ |
K01+ |
12 | Rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się (studia III stopnia, studia podyplomowe, kursy i egzaminy przeprowadzane przez uczelnie, firmy i organizacje zawodowe) | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K002+ |
K01+ |
13 | Rozumie potrzebę zachowań profesjonalnych i przestrzegania zasad etyki, w tym uczciwości | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K004+ |
K05+ |
14 | Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno-wdrożeniowym, wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K006+ |
K07+ |
15 | Potrafi przekazać informację o osiągnięciach informatyki i różnych aspektach zawodu informatyka w sposób powszechnie zrozumiały | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K007+ |
K07+ |
16 | W dyscyplinie inżynierskiej informatyka potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K008+ |
K06+ |
17 | Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć informatyki oraz różnych aspektów działalności inżyniera-informatyka | konsultacje projektów | ocena pracy nad projektem, ocena prezentacji projektu, ocena opracowania tekstowego zadania projektowego |
K_K009+ |
K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 - W20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK02 | P01 - P10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 MEK12 MEK13 MEK14 MEK15 MEK16 MEK17 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
20.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie