Cykl kształcenia: 2013/2014
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Maszyn
Kod zajęć: 6157
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Komputerowo wspomagane wytwarzanie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W10 L15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jadwiga Pisula
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności stosowania adaptacyjnych technik projektowania, umiejętności tworzenia dokumentacji technicznej komponentów i zespołów.
Ogólne informacje o zajęciach:
Materiały dydaktyczne: Rysunki komponentów i złożeń wraz z geometrią poszczególnych części, pliki gotowych komponentów
1 | Fabian Stasiak | Autodesk Inventor. START!. | Wyd. Expert books, ISBN: 978-83-924558-1-3. | 2008 |
2 | Andrzej Jaskulski | Autodesk Inventor 2011 PL/2011 z CD-ROM. Metodyka projektowania. | Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-16522-2.. | 2011 |
1 | Fabian Stasiak | Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2012 | Wyd. Expert books, ISBN: 978-83-924558-2-0. | 2011 |
1 | Bogdan Noga, Zbigniew Kosma, Jan Parczewski | Inventor. Pierwsze kroki. | Wyd. Helion, ISBN: 9788324620340 / 978-83-246-2034- 0. | 2009 |
2 | Kamil Sybilski | Modelowanie 2D i 3D w programie Autodesk Inventor. Podstawy. | Wyd. REA, ISBN: 978-83-7544-133-8.. | 2009 |
Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotu Modelowanie wspomagające projektowanie maszyn.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Grafika inżynierska, podstawowa znajomość sys. CAD. Znajomość zasad konstruowania i działania podstawowych mechanizmów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność praktycznego stosowanie zasad rys. technicznego, myślenia przestrzennego. Doboru położenia elementów współpracujących w zespole. Podstawowa znajomość modelowania bryłowego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności posługiwania sie zawansowanymi systemami CAD.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma opanowane podstawowe polecenia i działania związane z uruchamianiem i dostosowaniem interfejsu użytkownika programu Inventor 2012 oraz tworzenie szkiców, wprowadzanie i edycję wiązań, tworzenie modeli z zastosowaniem polecenia podstawowych | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
02 | Ma opanowane tworzenie modeli z zastosowaniem zaawansowanych poleceń (np.: wyciągnięcie złożone, przeciągnięcie) i współdzielenia szkicu oraz z zastosowaniem logiki boole'a na bryłach. Potrafi wykonać dokumentację 2D modelu | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
03 | Ma opanowane tworzenie modeli powierzchniowych oraz hybrydowych | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
04 | Ma opanowane tworzenie nieskomplikowanych części blaszanych i dokumentacji tych części. | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
05 | Ma opanowane zastosowanie parametryzacji i adaptacyjności części. Ma wiedzę jak zastosować parametryzację w zespole | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
06 | Ma opanowane tworzenie zespołu z gotowych części (zastosowanie wiązań w zespole) oraz korzystanie z biblioteki Content Center. | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
07 | Ma opanowane tworzenie zespołu z części samodzielnie wykonanych i gotowych oraz dokumentacji zespołu. Potrafi zastosować więzy ruchowe, adaptacyjność wiązań. | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa | ||
08 | Ma opanowane zastosowanie Design Accelerator do projektowania wałków i przekładni zębatych. | wykład, laboratorium, | obserwacja wykonawstwa | ||
09 | Ma wiedzę na temat możliwości programu Inventor. Potrafi zaimplementować analizę ram, analizę statyczną i modalną części, symulację dynamiczną do tworzenia projektu nieskomplikowanego mechanizmu. | wykład, laboratorium, | obserwacja wykonawstwa |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01,W02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W03 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK03 | W04 | MEK06 | |
3 | TK04 | W05,W06 | MEK07 | |
3 | TK05 | W07,W08 | MEK05 | |
3 | TK06 | W09 | MEK08 | |
3 | TK07 | W10 | MEK09 | |
3 | TK08 | L01 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK09 | L02,L03 | MEK02 | |
3 | TK10 | L04,L05,L06 | MEK06 | |
3 | TK11 | L07,L08 | MEK06 MEK07 | |
3 | TK12 | L09 | MEK07 | |
3 | TK13 | L10 | MEK09 | |
3 | TK14 | L11,L12 | MEK08 | |
3 | TK15 | L13,L14,L15 | MEK02 MEK03 MEK06 MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
40.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie