logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2013/2014

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Elektronika i telekomunikacja

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Elektroniczne systemy pomiarowe i diagnostyczne (ET/S-ZI), Telekomunikacja (ET/T-ZI), Urządzenia elektroniczne (ET/U-ZI)

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Kod zajęć: 3379

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 7, 8 / C20 / 3 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Adam Kowalczyk

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do syntetycznego zaprezentowania wiedzy, umiejętności i innych kompetencji zdobytych w trakcie studiów, w ramach samodzielnej i wyczerpującej realizacji rozwiązania określonego zadania inżynierskiego.

Ogólne informacje o zajęciach: Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i technikami niezbędnymi do przygotowania pracy dyplomowej. Wykształcenie umiejętności dyskutowania, argumentowania, formułowania sądów, umiejętności efektywnego prezentowania i komunikowania się.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów Difin. 2008
2 G. Gambarelli, Z. Łuck Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie Universitas. 2001
3 J. Majchrzak, T. Mendel Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych Wydaw. Akad.Ekonom. w Poznaniu. 1995
4 E. Opoka Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych Wydaw. Politech. Śl. 1996

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczenie wszystkich przedmiotów podstawowych i kierunkowych z dotychczasowego okresu studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość tematyki przedmiotów: Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe. Przetwarzanie sygnałów. Metrologia. Programowanie. Telekomunikacja.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posługuje się dowolnym edytorem tekstowym oraz programem do tworzenia prezentacji.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Prezentuje wyniki własnych badań/projektów/analiz w formie ustnej prezentacji, ilustrowanej pokazem slajdów, posługując się rzeczowym językiem w reprezentowanej dziedzinie inżynierskiej. projekt indywidualny referat ustny K_U001++
K_U002++
K_U003++
K_U004+++
K_U005+
K_K001++
U01
U02
U03
U04
U05
K01

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Prezentacja projektów wykonanych w ramach przedmiotu „Pracownia problemowa” . Dyskusja nad zagadnieniami przedstawionymi w prezentacjach. P01-P10 MEK01
8 TK01 Zajęcia seminaryjne są związane ściśle z tematyką prac dyplomowych. W referacie-prezentacji student opisuje założenia i wyniki realizacji pracy dyplomowej. W wygłaszanych referatach dyplomanci przedstawiają zarówno swoje projekty i aktualne osiągnięcia jak i przedstawiają aktualne problemy związane z realizacją pracy; proponują ich rozwiązanie i uzasadniają swoje racje. Po prezentacji odpowiadają na pytania prowadzącego i innych dyplomantów. Dzięki pobudzeniu aktywności studentów daje się im możliwość dokładnego i bardzo szerokiego poznania rozwiązywanych problemów oraz zmusza do poszukiwania efektywniejszych form podejścia do rozwiązywania problemów związanych z realizacją pracy dyplomowej oraz do szukania coraz ciekawszych form przedstawienia wyników własnej pracy. P01-P10 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8)
Zaliczenie (sem. 8)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Na podstawie udziału w seminariach i prezentacji pracy wykonanej w ramach przedmiotu „Pracownia problemowa” oraz opinii promotora pracy inżynierskiej.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Na podstawie udziału w seminariach i prezentacji pracy wykonanej w ramach przedmiotu „Pracownia problemowa” oraz opinii promotora pracy inżynierskiej.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie