Cykl kształcenia: 2013/2014
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektronika i telekomunikacja
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektroniczne systemy pomiarowe i diagnostyczne (ET/S-ZI), Telekomunikacja (ET/T-ZI), Urządzenia elektroniczne (ET/U-ZI)
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Elektronicznych i Telekomunikacyjnych
Kod zajęć: 3363
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W20 L10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jerzy Potencki
Główny cel kształcenia: Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w posługiwaniu się w praktyce inżynierskiej programami w standardzie SPICE - uniwersalnymi narzędziami do symulacji układów elektrycznych i elektronicznych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje wykłady i laboratoria z zakresu podstaw posługiwania się programami w standardzie SPICE'a.
1 | Porębski J., Korhoda P. | SPICE – program analizy nieliniowej układów elektronicznych | WNT, Warszawa. | 1992 |
2 | Ogrodzki J. | Komputerowa analiza układów elektronicznych | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 1994 |
1 | Cadence | PSPICE Podręcznik użytkownika | Cadence PSpice. | 2005 |
2 | Linear Technology | LT Spice IV Podręcznik użytkownika | Linear Technology. | 2012 |
Wymagania formalne: Brak
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputerów oraz oprogramowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Brak
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji i weryfikacji własności podstawowych elementów i układów elektronicznych. | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, kolokwium |
K_W003+ K_U015++ K_U030++ K_K001+ K_K003+ |
W05 W07 U09 U15 K01 K03 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | - | MEK01 | |
2 | TK02 | - | MEK01 | |
2 | TK03 | - | MEK01 | |
2 | TK04 | - | MEK01 | |
2 | TK05 | - | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
12.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
7.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 7.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
12.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie z zakresu materiału objętego programem wykładu i laboratorium. |
Laboratorium | Kolokwia cząstkowe. |
Ocena końcowa | Średnia ważona: 80% oceny z wykładu, 20% oceny z laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Notatki z wykładu, książki z zakresu tematyki przedmiotu.