logo
Karta przedmiotu
logo

Język obcy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2013/2014

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Komputerowe systemy sterowania

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 2736

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6 / C120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Małgorzata Kołodziej

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Piotr Czerwiński

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Oakes S., Frances E. Speakout Upper-Intermediate - Student's Book Pearson Longman, Essex. 2011
2 Clare A., Eales F Speakout Upper Intermediate - Workbook Pearson Longman. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U001++
K_U006+++
U01
U06
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U006+++
U06
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U006+++
U06
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U006+++
U06
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U006+++
U06
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U006+++
U06

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. C01 MEK01 MEK03 MEK05
3 TK02 Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. C02 MEK01 MEK03
3 TK03 Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect C03 MEK02 MEK03
3 TK04 Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. C04 MEK04 MEK06
3 TK05 Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie C05 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK06 Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. C06 MEK01 MEK03
3 TK07 Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna. C07 MEK01 MEK02
3 TK08 Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja) C09 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK09 Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. C10 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej C11 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK11 Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. C12 MEK01 MEK03
3 TK12 Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka. C13 MEK04 MEK05
3 TK13 Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i C14 MEK06
4 TK01 Quizy i konkursy Opisywanie reguł, zasad działania Uzyskiwanie informacji Czasowniki C01 MEK01 MEK03
4 TK02 Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym C02 MEK01 MEK02
4 TK03 Opowiadania Powiedzenia Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty Gramatyka: czasy przeszłe. C03 MEK01 MEK03
4 TK04 Opowiadanie Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości C04 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK05 Życzenia i skargi Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only C05 MEK02 MEK06
4 TK06 Czytelnictwo Książki, których nie czytaliśmy To, co lubimy i czego nie lubimy Streszczanie książek Ulubione książki C06 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK07 Ulubiona scena z filmu Pisanie: opis ulubionej sceny C07 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK08 Najgorsze wynalazki ludzkości Rowery Zmiana (change) Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. C09 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 Wpływ reklam na naszego zachowanie Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. C10 MEK02 MEK04
4 TK10 Reklamy i marketing Raport Porównywanie C11 MEK02 MEK05 MEK06
4 TK11 Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą. C12 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK12 Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. C13 MEK01
4 TK13 Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. C14 MEK01 MEK03
5 TK01 Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) C01 MEK01 MEK05
5 TK02 List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. C02 MEK06
5 TK03 Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie. C03 MEK02 MEK04
5 TK04 Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. C04 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK05 Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. C05 MEK01 MEK05
5 TK06 Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna C06 MEK01 MEK05
5 TK07 Rozprawka wyrażająca opinię C07 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK08 Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. C09 MEK01 MEK02 MEK05
5 TK09 Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. C10 MEK01 MEK05
5 TK10 Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. C11 MEK01 MEK05
5 TK11 Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. C12 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK12 Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym. C13 MEK06
5 TK13 Zachowanie – przymiotniki Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji C14 MEK01 MEK02 MEK05
6 TK01 Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur Pisanie: opis „rodzinnego rytuału” C01 MEK01
6 TK02 Program telewizyjny o mowie ciała. C02 MEK01 MEK03
6 TK03 Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. C03 MEK02 MEK05
6 TK04 Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. C04 MEK01 MEK06
6 TK05 Jak być bezpiecznym na wakacjach?. Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotkami z poradami. C05 MEK01 MEK03
6 TK06 Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. Parafrazowanie swoich wypowiedzi. C06 MEK02 MEK04
6 TK07 Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody C07 MEK01 MEK03
6 TK08 Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. C09 MEK01 MEK02 MEK05
6 TK09 Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy C10 MEK01 MEK02 MEK05
6 TK10 Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. C11 MEK01 MEK03 MEK05
6 TK11 Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. C12 MEK03 MEK05
6 TK12 Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. C13 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK13 Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. C14 MEK03 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Ocenę końcową stanowi ocena z egzaminu z języka obcego na poziomie B2. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie